Najczęściej zadawane pytania

O COFU

Zero waste z COFU!

Nie wyrzucaj wkładów chłodzących i metalicznych toreb termicznych –  odeślij je do nas na nasz koszt i zmniejsz swój ślad węglowy. W zamian otrzymasz eko-prezenty niespodzianki do swoich BOXów!

Jak to działa!? To bardzo proste:

– napisz do nas e-mail na adres info@cofu.pl lub skontaktuj się z nami poprzez Instagram lub Facebook gdy nazbierasz  10 lub więcej wkładów chłodzących i 10 toreb termoizolacyjnych. 

– Otrzymasz etykietę do bezpłatnego ich zwrotu przez paczkomat inPost

– każdy taki zwrot zmniejszy Twój ślad węglowy o ok 5 kg Co2

Co znajdę w BOXach COFU?

W każdym BOXie COFU otrzymasz przepisy szefa kuchni na wybrane dania wraz ze wszystkimi składnikami potrzebnymi do ich ugotowania. Możesz zamówić przepisy i składniki na 1, 2 lub 3 dania i w ten sposób masz gotowe pomysły i zakupy na pyszne, zdrowe i świeże dania na 1, 2 lub 3 dni.

Składniki są dokładnie odmierzone, nie za mało i nie za dużo, w sam raz. Wybierając nasze BOXy nie zmarnujesz już więcej żadnych składników spożywczych i będziesz gotować bez resztek w duchu „zerofoodwaste”. Przekonasz się już po pierwszym zamówieniu jak wygodne i proste jest gotowanie z COFU. Jeśli nie umiesz gotować, nauczysz się z nami już od 1 BOXa.

 

Jak złożyć zamówienie?

Aby złożyć zamówienie, w pierwszej kolejności wybierasz rodzaj BOXa, które różnią się ilością składników:

  • BOX dla 2 osób dorosłych
  • BOX dla 2 osób dorosłych i 2-3 dzieci

Po wyborze Twojego BOXa, wybierzesz dania, które chcesz ugotować.

W przypadku wyboru jednego z BOXów specjalnych, nie wybierasz dań. W tych BOXach dania są z już wyselekcjonowane.

Złoż zamówienie tutaj.

 

Czy dostarczacie BOXy do mojej miejscowości?

Dostawy realizujemy na terenie całej Polski.

Jak duże są porcje?

Do każdego dania dajemy taką ilość składników, aby daniami najadły się 2 głodne osoby dorosłe (BOX dla 2 osób) lub rodzina składająca się z 2 osób dorosłych i 2-3 dzieci (BOX dla 2 osób dorosłych i 2-3 dzieci). Nasi testerzy potwierdzają, że porcje często wystarczają dla dodatkowej osoby lub do dodatkowej porcji.

 

Jak zapewniacie jakość i świeżość produktów?

Zapewnienie jakości i świeżości prodkutów oraz zdrowie naszych Klientów jest naszym najwyższym priorytetem. Wybieramy tylko te najświeższe i najlepszej jakości od sprawdzonych dostawców. Wszystkie świeże produkty są do nas dostarczane na bieżąco dopiero po otrzymaniu od Was zamówienia. Produkty pakujemy w naszym zakładzie w warunkach spełniających najwyższe wymagania sanitarne, które są zaakceptowane przez Państwową Inspekcję Sanitarną.

Produkty wrażliwe na temperaturę w naszych BOXach (np. świeże mięso i ryby, nabiał) są odpowiednio zabezpieczone termicznie i będą świeże nawet jeśli nie możecie od razu przełożyć ich do lodówki, np; poprosiliście o zostawienie BOXa pod drzwiami/przed domem/u ochrony.

 

Jestem na diecie, jak mogę dobrać dla siebie dania?

Każde oferowane przez nas danie dokładnie opisujemy pod kątem składników odżywczych, alergenów m.in. zawartości glutenu, laktozy jak i wskazań dla wybranych grup osób róźniących się stylem życia. Jeśli chodzi o informacje dotyczące ilości kalorii w porcji dania, aktualnie takich informacji nie podajemy. Zanim dokonacie wyboru zalecamy zapoznanie się ze szczegółami dań, wystarczy kliknąć w zdjęcie wybranego dania, by dowiedzieć się więcej na ich temat.

W co pakujecie produkty do BOXa?

Wiekszość opakowań jest z kartonu lub papieru. Tam gdzie to konieczne stosujemy opakowania plastikowe (np. do próżniowego pakowania ryb i mięsa). Dokładamy wszelkich starań, aby przy pakowaniu Waszego BOXa minimalizować ilość użytych opakowań.

Jakie działania podejmujecie, aby minimalizować ryzyko zakażenia wirusem SARS COV-2 ?

W COFU stosujemy najlepsze praktyki higieniczne, w tym dezynfekcja i właściwe mycie rąk mające na celu zapobieganie zanieczyszczeniu żywności potencjalnie chorobotwórczymi mikroorganizmami, których źródłem mogą być osoby mające kontakt z żywnością. Dotyczy to również SARS COV-2.  Dlatego stosujemy się do zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dotyczących standardowych praktyk  w celu zredukowania ekspozycji i transmisji chorób, które obejmują:

  • Właściwą higienę rąk
  • Higienę kasłania/kichania
  • Zasady bezpieczeństwa żywności
  • Ograniczenie przez pracowników bliskiego kontaktu z każdą osobą, która ma objawy chorobowe ze strony układu oddechowego (kichanie, kaszel)
  • Osoby chore wykazujące ww. objawy nie mogą pracować w COFU.

Zdrowie naszych Klientów i Pracowników jest naszym najwyższym priorytetem.

Czy wirus SARS COV-2 może przenosić się za pomocą żywności?

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) podkreśla, że na podstawie doświadczeń z wirusami SARS i MERS można sądzić, że nie dochodzi do infekcji człowieka poprzez żywność wirusem SARS COV-2. Tak więc jest mało prawdopodobne, aby wirus przenosił się przez żywność, i nie ma dotychczas dowodów aby miało to miejsce.

źródło: https://gis.gov.pl/zywnosc-i-woda/zywnosc-zywnosc-i-woda/qa-dotyczace-zywnosci-i-koronawirusa-aktualizacja-28-04-2020/

Do you provide recipies in English version?

Good news! If you do not speak Polish, on your request we will translate any recipie that you order! Just let us know that you request English version. You can make a request via order form in order comments or via e-mail on info@cofu.pl or via FB messenger.

Przepisy i składniki

Jakie dania są do wyboru?

Nasze dania przeznaczone są na obiady, obiadokolacje lub kolacje. Dania, które możesz zamawiać prezentowane są na naszej podstronie AKTUALNE MENU.

Staramy się zapewnić różnorodność kuchni i stylów potraw. Oferujemy dania kuchni świata począwszy od naszej ulubionej kuchni azjatyckiej i śródziemnomorskiej po kuchnię francuską, bliskowschodnią, meksykańską, amerykańską i popularne dania międzynarodowe.

W naszych przepisach stawiamy na dużą ilość warzyw, w tym dania wegetariańskie i wegańskie. W naszej ofercie znajdziecie również dania z owocami morza i mięsem.

Nasze MENU często się zmienia, abyście mogli odkrywać nowe smaki.

Skąd pochodzą przepisy?

Nasze przepisy zostały opracowane przez naszego szefa kuchni, który ma ponad 20-letnie doświadczenie zdobyte w cenionych restauracjach w Wielkiej Brytani i Polsce. Każdy przepis, który dostaniesz został ugotowany i sprawdzony w kuchni naszych testerów, po to aby danie udało się każdemu bez profesjonalnych urządzeń gastronomicznych. Dania, które widzicie na zdjęciach są oryginalne – wykonane przez nas ze składników, które otrzymacie w BOXach.

Czy potrzebne są w domu dodatkowe składniki ponad to co otrzymam w BOXie?

Tak, ale tylko te podstawowe, które na stałe są w domu: sól i pieprz.  Tych składników nie ma w naszych BOXach.

W opisie każdego dania, przed dokonaniem wyboru znajdziecie informacje o tym jakie składniki mogą być dodatkowo potrzebne.

Czy poradzę sobie z ugotowaniem wybranych dań?

Nasze przepisy pochodzą od profesjonalistów, ale są napisane w taki sposób, że z ich wykonaniem poradzi sobie także osoba mało doświadczona w kuchni, a nawet dzieci! Każdy przepis, który Wam oferujemy został przetestowany w domowych warunkach. Sprawdzaliśmy jak profesjonalna receptura szefa kuchni zadziała w warunkach domowych z wykorzystaniem domowych sprzętów, po to abyście nie mieli żadnych kłopotów z ich wykonaniem.

Skąd pochodzą składniki do dań?

Wszystkie składniki pochodzą od sprawdzonych dostawców. Wybieramy tylko te najświeższe, często produkty sezonowe pochodzące od lokalnych producentów.

Stawiamy na najwyższą jakość i smak, dlatego w swoich BOXach znajdziecie marki premium, produkty regionalne, ekologiczne i organiczne.

Jakie narzędzia będą mi potrzebne do gotowania dań z BOXów?

W zdecydowanej większości naszych dań wystarczą podstawowe narzędzia jak garnek, patelnia, piekarnik, blender, folia aluminiowa, papier do pieczenia i ręcznik kuchenny. W opisie każego dania po kliknięciu w jego zdjęcie znajdziecie listę potrzebnych narzędzi do ich ugotowania.

Dostawa i płatności

Do jakich miejscowości dostarczane są BOXY COFU?

Nasze BOXy dostarczamy na teren całej Polski. W zależności od miejscowości dostawy są realizowane w różny sposób:

  1. Na terenie Warszawy, Poznania, Krakowa, Trójmiasta, Łodzi wraz z przedmieściami dostawy są realizowane przez firmę kurierską i usługą DPD Food
  2. Dostawy do pozostałych miejscowości realizowane są za pomocą firmy kurierskiej DPD i usługi DPD Standard w BOXach z zabezpieczeniem termicznym
  3. W niektórych przypadkach na terenie Warszawy dostawy realizujemy własnym transportem. 
Czy muszę być w domu podczas dostawy?

Nie musisz być w domu podczas dostawy BOXa. Jest kilka rozwiązań:

1. Możemy zostawić BOX innej osobie, która jest pod wskazanym do dostawy adresem.

2. Na Twoją prośbę możemy zostawić BOX pod drzwiami lub przed wejściem do Twojego domu.

Muszę zmienić termin dostawy BOXa, jak to zrobić?
  • Skontakuj się z nami telefonicznie lub napisz e-mail jak najszybciej aby ustalić nowy termin dostawy Twojego zamówienia. Podaj numer Twojego zamówienia, adres i datę dostawy.

Pamiętaj też, że:

  • BOXa może odebrać inna osoba, będąca pod tym adresem w dniu dostawy. Taką dostawę realizujemy standardowo.
  • Możemy zostawić BOX na ochronie lub przed drzwiami jeśli jest taka możliwość, produkty wrażliwe są zabezpieczone termicznie i mogą pozostać w BOXie do 12 godzin.
W które dni realizujecie dostawy?

BOXy dostarczamy we wtorki oraz piątki.

W jakich godzinach realizujecie dostawy?

Większość dostaw realizujemy do godz. 14.00. Czasami dostawy mogą ulec opóźnieniu o 1-3 godziny.

Chcę ograniczyć kontakt z dostawcą, czy realizujecie dostawę bezkontaktową?

Oczywiście. Aby zamówić BOX z dostawą bez kontaktu wystarczy napisać w uwagach do zamówienia taką prośbę np.” proszę o dostawę bezkontaktową”.

 

 

Czy można płacić za dostawę przy odbiorze?

Nie, zamówienia przyjmujemy do realizacji po ich opłaceniu poprzez płatności elektroniczne (karty płatnicze, blik, przelewy) realizowane przez firmę PayU

Zasady subskrypcji

Jak działa subskrypcja w COFU ?

BOX SUBSKRYPCJA to najkorzystniejsza cenowo i najwygodniejsza opcja zamówienia BOXa COFU. Raz w wybranym dniu tygodnia otrzymasz BOX z 3 daniami do ugotowania dań na 3 dni. Możesz dowolnie zmieniać dzień dostawy BOXów i wybierać dania z całego MENU.

Subskrypcję w COFU możesz bez dodatkowych opłat dowolnie zawieszać/odwoływać, zawsze jeśli tego potrzebujesz (np. wyjeżdzasz na urlop/wyjazd służbowy itp.).Subskrypcję możesz w przyjazny sposób zawieszać i ponownie aktywować po zalogowaniu na Twoje Konto.

Jeśli nie chcesz w danym tygodniu otrzymać BOXa, zawieś subskrypcję najpóźniej do końca niedzieli poprzedzającej planowany dzień dostawy. Nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat za zawieszenie czy tez ponowne aktywowanie subskrypcji.

Gwarancja ceny, tak długo jak będziesz mieć aktywną subskrypcję ceny Twoich BOXów będą stałe.

 

Czy wybierając BOX Subskrypcja zobowiązuję się do zakupów na określony czas?

Nie. Subskrypcja to najkorzystniejsza cenowo opcja zamówienia BOXa, ale to nadal Ty decydujesz przez jaki czas chcesz automatycznie otrzymywać od nas dostawy.  

Subskrypcję w COFU możesz bez dodatkowych opłat zawiesić lub z niej zrezygnować zawsze jeśli tego potrzebujesz (np. wyjeżdzasz na urlop/wyjazd służbowy/masz ogólnie inne plany itp.). Z subskrypcji możesz zrezygnować klikając przycisk zrezygnuj na Twoim Koncie, lub wysłać do nas maila na adres info@cofu.pl z numerem subskrypcji i Twoimi danymi do dostawy BOXów.

Jak wybierać dania do kolejnej dostawy?

Otrzymasz informację przypominającą o wyborze dań do dostawy kolejnego BOXa. Wiadomość w formie e-mail prześlemy na Twój adres e-mail przypisany do Twojego Konta. Dania mozesz wybierać i zmieniać do końca dnia w niedzielę poprzedzającą dzień dostawy Twojego BOXa. Nie możesz zmieniać już dań po tym terminie ponieważ zaczęliśmy przygotowywać Twój BOX do dostawy. Jeśli zapomnisz wybrać dania, my zrobimy to za Ciebie na podstawie Twoich preferencji.

Gdzie mogę sprawdzić dzień dostawy kolejnego BOXa oraz jakie będą w nim dania?

Tę informację znajdziesz w zakładce Nadchodzące zamówienia na Twoim Koncie.

Zapomniałam/em wybrać dania do dostawy kolejnego BOXa, co w takiej sytuacji?

Bez obaw. Jesteśmy przygotowani na taką sytuację. Jeśli tak się zdarzy, my dobierzemy dania do Twojego BOXa na podstawie Twoich preferencji żywieniowych, historii Twoich zamówień.

Planuję urlop, czy mogę zrezygnować z otrzymania BOXa w tym czasie?

Oczywiście. Możesz dokonać tego samodzielnie na Twoim koncie z zakładce Subskrypcje, klikasz przycisk zawieś subskrypcję. Po powrocie z urlopu kliknij wznów i BOXy zaczniemy ponownie dostarczać. Wznów subskrupcję do końca niedzieli poprzedzającej planowany dzień dostawy BOXa.

Możesz też do nas napisać e-maila na adres info@cofu.pl z numerem subskrypcji oraz danymi adresowymi do dostawy Twojego BOXa. Napisz nam w treści maila na jaki okres chcesz zawiesić swoją subskrypcję. 

Przeprowadzam się, czy można zmienić adres dostawy BOXa?

Oczywiście. Możesz to zrobić na Twoim Koncie w zakładce adresy. Nowy adres musi się mieścić w obszarze, na którym realizujemy dostawy (Warszawa i najbliższe okolice na południe od Warszawy). Prosimy, aby zmieniać adres najpóźniej do końca niedzieli poprzedzającej planowany dzień dostawy.

Chcę zmienić dzień dostawy BOXa, jak to zrobić?

Jeśli z różnych powodów chcesz zmienić dzień dostawy możesz tego dokonać w zakładce Nadchodzące Zamówienia po zalogowaniu się do Twojego konta. Możesz też wysłać do nas maila z taką prośbą na adres: info@cofu.pl. Podaj nam numer Twojej subskrypcji, oraz nowy dzień tygodnia, w którym chcesz otrzymywać BOXy. Numer subskrypcji znajdziesz w zakładce subskrypcje na Twoim koncie.

Zrób do najpóźniej do końca niedzieli poprzedzającej dzień dostawy.

Chcę zrezygnować z subskrypcji, czy wiąże się to z opłatami?

W żadnym wypadku. Rezygnacja z subskrypcji nic nie kosztuje. To nie jest abonament z umową na czas określony, w którym najczęściej występują kary umowne. Za subskrypcję BOXa od Cofu płacisz dopóki z nich korzystasz. Jeśli będziesz chciał/a zrezygnować po prostu klikasz w zrezygnuj na swoim koncie- kolejne opłaty nie zostaną pobrane i przestaniemy dostarczać BOX. Możesz ponownie aktywować subskrypcję wysyłając do nas maila z taką prośbą na adres info@cofu.pl, lub zrobić to samemu na Twoim koncie w naszym sklepie.

W jaki sposób mogę zapłacić za subskrypcję?

Płatności za subskrypcje można dokonywać za pomocą kart płatniczych Mastercard lub VISA, kredytowych lub debetowych. Należy zapewnić wystarczające środki do pokrycia ceny wybranej subskrypcji BOXa. Przyjmujemy do realizacji wyłącznie opłacone subskrypcje.

Chcę zmienić kartę płatnoczą na nową. Jak to zrobić?

Obecna karta straciła ważność lub po prostu chcesz opłacać swoją subskrypcję inną kartą? Aby zmienić kartę należy zalogować się na swoje konto i wejść w zakładkę subskrypcje. Następnie należy kliknąć przycisk zrezygnuj i po tym należy kliknąć reaktywuj. Po kliknięciu reaktywuj pojawi się formularz zamówienia z 0 zł do zapłaty oraz z Twoimi danymi adresowymi, które możesz przy okazji edytować. Po akceptacji regulaminu klikamy zamawiam. Pojawi się okno płatności Payu z kwotą 0 zł do zapłaty oraz miejscem do wpisania nowej karty.