Kurczak jerk w stylu jamajskim

Kurczak jerk w stylu jamajskim

Lekka a zarazem sycąca pełnowartościowa, bogatobiałkowa, bezlaktozowa i bezglutenowa potrawa. Wskazana dla osób aktywnych po treningu, dla osób pracujących umysłowo.

Składniki z Boxa

  • filet z piersi kurczaka z chowu bez antybiotyków (zagrodowy lub podobny) w marynacie jerk
  • ryż premium basmati
  • fasola czarna lub czerwona
  • świeża kolendra
  • pomidorki cherry
  • biała cebula
  • czerwona cebula
  • limonka
  • papryczka chili (wykorzystujemy opcjonalnie)
  • koncentrat bulionu warzywnego
  • potrzebujesz mieć w domu: sól, 3 łyżki oliwy z oliwek

Potrzebny sprzęt

patelnia, duża patelnia z pokrywką lub rondel, folia aluminiowa

Czas przygotowania

30 minut

Alergeny

  • seler
  • miód (w marynacie)

Opinia dietetyka

Mięso z kurczaka dostarczy sporo łatwo przyswajalnego białka. Ryż basmati to źródło węglowodanów złożonych o średnim indeksie glikemicznym, dlatego pomimo że jest biały nie podnosi gwałtownie poziomu cukru we krwi.. Fasola zawiera potas, wapń, fosfor oraz cynk. Posiada rozpuszczalny błonnik, jest źródłem białka oraz witamin z grupy B, a szczególnie B1, która działa przeciwdepresyjnie, poprawia pamięć i zdolność logicznego myślenia.